Thursday, October 30, 2008

Sticka mera

Ny bok införskaffad till mitt stickbibliotek! Än så länge har jag bara hunnit bläddra i den, men det verkar mycket lovande. För mig som är en rätt självlärd stickerska utan stickvänner i verkliga livet fyller den här boken sin funktion väl. Den har massa bra tips och råd kring olika stickproblem, som kompletteras av fina bilder. Så många mönster innehåller den inte, men det gör inte mig någonting, det var inte därför jag köpte boken. Jag kan verkligen rekommendera boken till den som liksom jag behöver fördjupa sin kunskap i stickning!

2 comments:

knitbyme said...

Träffade din rumskamrat tidigare på torget med en vacker sjal du gjort. Kanske Kaunigarn????

Clara said...

Ja, hon berättade det! Visst är det kaunigarn, inköpt på 2knit här i göteborg. Jag blev väldigt imponerad över att du kunde känna igen sjalen, trevligt att du kom fram och sa hej till henne.