Wednesday, September 2, 2009

Munken

Det är ett nöje för mig att få presentera: Munken!


Han gillar att klättra i träd (helst äpple-träd)

Att hänga naken vid poolen är en annan favvo-syssla. Ingen tar illa upp, för det finns ju inget att se...

Mönstret kommer från amigurumi boken, garnet är nåt vanligt bomullsgarn inköpt på broderi & garn, och jag har använt mig av virknål 3mm.

Rolig, snabb och rätt enkel virkning! Egentligen påminner han mig mer om jawas än om en munk, så jag ska nog göra en till och använda gula knappar till ögon istället. Lämplig present till nån Star Wars nörd!

8 comments:

Frugan said...

Hur söt som helst ju! Nu blir jag bara ännu mer sugen =) Har du sett att det snart kommer en svensk version av boken Creepy Cute Crochet?

http://www.bokus.com/b/9789163864926.html?pt=search_result&search_term=virka%20l%E4skikgt

Monica Hansen said...

Ingen Jedi då? Själv är jag Trekkie:)

Elin said...

Vilken söting! Gör en grön med öron så blir det precis yoda ju :)

Jo said...

Söt! :)

Jo said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Söt! Roligt att se vad du virkar ur boken, jag ska precis beställa den. Överhuvudtaget roligt att läsa din blogg, hittade den idag och "fastnade".

Louise said...

Hej Clara. Roliga bilder! Och fin munk.

Eva S said...

HELT UNDERBAR!