Monday, January 4, 2010

Förra året

Eftersom det är nytt år har jag förstått att man ska göra en summering av det gamla året, det gör alla bloggar verkar det som. Så så gör jag det, för herrejävlar vad det har hänt mycket!
I början av förra året läste jag fortfarande till arbetsterapeut, i mars hoppade jag av och blev arbetslös, fattig och deprimerad. Sen hittade jag en ny utbildning, sökte, kom in, började och nu stormtrivs jag.

I maj var jag arbetslös och sorterade min bokhylla.

I Juni flyttade jag ihop med Andreas och blev sambo för första gången (vuxenpoäng!). Vi köpte katt, världens bästa Esther.Såhär liten var hon när hon flyttade hem till oss

Sen har jag varit i Spanien och Ungern, lärt mig baka macaroons och köpt en mandelkvarn, målat om halva lägenheten men kanske mest av allt funderat på vem jag är egentligen. Psykiskt och emotionellt har 2009 varit ett kanske lite för händelserikt år, det vore skönt om 2010 blev lite lugnare...

Stickningen då? Det här är ju faktiskt en stickblogg!

2009 var året då jag lärde mig virka och virkade massor med amigurumis.

Det var visst också året när majoriteten av mina stickningar gick i grått och blått ser jag när jag kollar igenom vad jag gjort. Som syns blev det även en hel del muddar, hela sex par faktiskt. Jag gjorde mitt första egna mönster till just ett par muddar, det finns här.

I slutet av året spontanamälde jag mig till en tävling, vilket gjorde att jag fick tummen ur och äntligen lärde mig sticka tvåändsstickning! Helt klart årets mesta och bästa stickutveckling, jag är skitstolt över mig själv.

10 comments:

Johanna said...

Jag gillar din bokhylla, snyggt gjort! ;-) Esther är så söt, synd att de växer så fort (de fortsätter ju vara söta, men ändå). Hittade en gammal bild på min stora katt häromdagen, tagen samma dag som vi hämtade honom, han var sååååå liten och nu är han en klump på typ 7 kg!

Mycket vackra stickningar du gjort i år! Ugglevantarna har jag också gjort, tyvärr blev de små i tummarna, så dottern fick ta dem, ska sticka ett par nya nån gång...

Hoppas ditt 2010 blir som du önskar!

Jo said...

Ett händelserikt år, vad det verkar! :)
Jag har precis stickat färdigt en koftvariant av uggletröjan, btw. Det var inte så himla krångligt, man fick börja på mitt fram istf i sidan bara :). Jag ångrar dock att jag gjorde ökningarna på ryggen efter midjeintagningarna, det krävs en rejäl puckelrygg för att kunna fylla det...
Hoppas att 2010 blir ett lugnare år för dig, men inte mindre händelserikt!

Bibblostick said...

Så många vackra saker du gjort under året och så snyggt presenterat. Din bokhylla ser mycket lockande ut, snygga färger. Jag är mycket imponerad av tvåändstickningen

Blenda said...

Hej, och god fortsättning på det nya året!

Vilket år du haft! Minst sagt händelserikt!

Jag har följt din blogg ett tag nu, och tycker att du gör jättefina saker. Din blogg är rolig att läsa också och du har alltid fina bilder, så jag kommer fortsätta komma hit! Tack för 2009!
Hälsar Blenda

Pixi said...

Vilken härlig summering,det har ju hänt massor !! aj min stickni ng har oxå kommit på allvar 2009 o det e jag oxå stolt över..gillar dian muddar,har stickat mej ett par såna faktiskt..mycket bra mönster!kram=)

hoppetossa said...

Vilket stickår du har haft! Du kan verkligen vara stolt över dig själv.
Fru Inez

Knitarina said...

Sååå fina grejer du gör! Ser fram emot fortsatt inspiration från din blogg under det nya året!

Önskar dig ett gott (och lugnt ;-) 2010

Sunna said...

Jag är glad att jag mötte dig 2009 och fick ta del av ditt ypperliga muddmönster, de är underbara och jag har nog gjort 10 par vid det här laget

fashionhaggan said...

du är fantastiskt duktig tycker jag!

Marika said...

Älskar din blogg, du gör tex så sjukt snygga vantar. Och bokhyllan sen, vilka färger :D