Thursday, May 20, 2010

Boneyard Shawl


Den här sjalen har varit klar så länge att det är nästan är pinsamt att blogga om den först nu... det är faktiskt en julklapp! Till Andreas också, så jag kan inte skylla på att jag inte haft tillfälle att fota den.

Det är i alla fall en Boneyard Shawl, en på nåt sätt "manlig" sjal i mitt tycke. Det är förresten fascinerande hur många killar som verkar rädda för att använda sjal, och som inte vet hur man gör när man sätter på sig den! Fascinerande och kul tycker jag :)
Garnet är soft silk från Strikk, jag vet inte riktigt hur mycket som gick åt för det är återanvända rester från en tröja.

1 comment:

Emelie said...

Haha, jag vet! Min var förvirrad när han skulle ta på den första gången. "Vad är upp och vad är ner, hur gör man?"

Kanonfin blev den!