Monday, October 4, 2010

Tips på program för mönster

Jag har inte testat alla själv än, men jag tänkte att jag skulle göra en sammanfattning över tipsen jag fick i mitt förra inlägg:

Knitting chart maker
Här finns alla vanliga symboler man använder i stickmönster, men jag skulle tro att det fungerar bäst för spetsmönster eftersom det inte verkar gå att använda olika färger.

WeavePoint

Det här programmet använde vi när jag lärde mig väva, men det kostar pengar (jag vet inte hur mycket). Det finns dock en demoversion att ladda ner.

Stitch
Jag har inte riktigt förstått hur det fungerar, men jag tror att det funkar för både stickning och broderi även om det främst är tänkt för broderi.

StitchinKnit
Font för stickmönster

Annars är tipsen att använda Paint eller Excel, det finns ju på alla datorer med Windows.

No comments: