Sunday, January 2, 2011

356 dagar, dag 1 och dag 2

Förra året var mina nyårslöften att jag skulle lära mig hugga ved och dyka (från en vanlig brygga alltså, jag har aldrig lärt mig det). Inget av dem gick särskilt bra av den enda anledningen att jag inte övat, men i år tänkte jag ha ett annat projekt.

Jag vill fotografera mer, öva mig och lära mig, och då kännas 365 dagar som ett bra projekt. Det finns lite olika varianter, men jag tänkte helt enkelt ta en bild om dagen på vad som helst med vilken kamera som helst. Om jag själv är med på fotot har jag instruerat någon att ta det, det räknas också i mina ögon.

Tycker ni att det är tråkigt om jag lägger upp bilderna här? De lär ju inte alltid handla om stickning menar jag.

Dag 1: I väntan på bakispizza

Dag 2: Santiago Bernabeu stadium

Quick translation: I have started a new project: 365 days. So each day I will take a photo and publish here.

8 comments:

Chaos by said...

Nej gör det, alltid roligt att titta på bilder!

Loppan Lorum said...

De här två första bilderna var ju kanon, jag fortsätter gärna följa ditt år på det viset :)

umbra stickspår said...

underbar idé, jag följer gärna!

Ulrika said...

Tvärtom!! Jag älskar bilder och är ju fotointresserad själv, detta låter hur kul som helst!

Saras pyssel said...

Jag håller med tidigare kommentarer - jag följer gärna ditt år med bilder! :-)

Louise said...

Jag gör också ett 365 dagar-projekt! Det lär vara tufft men lärorikt säger de som gjort det. Vi får se hur länge jag orkar hålla ut. :)

Louise said...

Kul! Vi får stötta varandra. :-)
Svackor lär komma. Men än så länge tycker jag också det är kul.

AnSa said...

Jag håller med ovanstående talare; bring it on!