Friday, January 14, 2011

Lanas sixto

Jag har ju helt kommit av mig med att berätta om garnaffärerna här i Madrid! Det beror nog mest på att jag har bunkrat upp med garner under mitt Sverige-besök och därför inte besökt så många här.

Garnaffären Lanas sixto är den butik jag köpt mest garn i, den ligger ungefär 10 minuters promenad från vår lägenhet. Adressen är Calle de Atocha 9, vilket är ganska nära andra stora sevärdheter som Plaza Mayor och så Sol såklart då.

Utbudet är helt ok, mycket akryl men också en del fina merinogarnet från tex Katia. Vad jag har sett har de inga andra märkesgarner. Majoriteten av garnerna är bakom disken så man måste be expediten om hjälp, och tyvärr är kvinnan som jobbar i butiken ganska otrevlig. Förutom det otrevliga bemötandet är butiken mysig, träinredningen är helt fantastisk! Tyvärr kan jag inte visa den, för jag har inte vågat ta kort inne i butiken (otrevlig expedit som sagt).

Precis som alla andra små affärer här i Madrid har de stängt under siestan, dvs mellan ca 14-17, däremot har de öppet fram till halv nio på kvällen.

Quick translation: The yarnstore Lanas sixto is my closest LYS, and I have bought quite a lot of yarn here. The selection isn't that great, it's a lot of acrylic yarn but they also have some nice merino from Katia. It's located on Calle de Atocha 9, quite close to Plaza mayor.

2 comments:

Sunna said...

Trodde att alla som har små mysiga garnaffärer är trevliga människor, stackarn måste ha problem

Anonymous said...

Kan det vara så att det är du som är problem?