Tuesday, February 22, 2011

Sugen på att konsumera

Jag är så jäkla konsumtionssugen just nu! Vill bara ha och ha och ha. Det är nästan så att jag vill konsumera för konsumerandets skull, vilket jag ju är emot (hallå hållbar konsumtion liksom). Kanske är det våren som spökar (jag skyller alltid allt på vädret), för varje år blir jag sugen på att förnya både mig själv, min garderob och mitt hem.
Det här är några saker jag suktar efter just nu:

Finaste ljusblå hörlurarna från Urban Ears

En Malinka klänning.

Ett par röda låga converse.

Garn till en Beatnik. Jag vet inte vilket garn eller vilken färg än bara. Tror att jag vill sticka den i bomull, kanske nån rolig bomull/bambu blandning. Kanske vit eller ljusblå.

Sen vill jag gärna ha ett par svarta nya ballerinaskor, hela MACs nya wonder woman kollektion (sminkmärket alltså, inte dataföretaget), en par träskor från Swedish Hasbeens, gärna några fina nya smycken... ja, ni fattar. Mest av allt längtar jag efter den här:
Den här väskan är på väg hem till mig, just nu befinner den sig i London. Jag hoppas att den är lika fin i verkligheten som på bild, och att vi blir lyckliga tillsammans och får ett långt liv ihop.

10 comments:

cordyKaye said...

Jag diggar att märket heter Malinka. Det var mitt smeknamn när jag hade ryska lärare, eftersom jag heter Malin.
Senare när jag tog en kurs i ryska fick jag veta att man även kallar ett visst mått vodka för Malinka...jag skrattade rätt länge åt det. Särskilt eftersom jag gillar vodka!
Mycket snygg väska! Vill också ha lågskaftade converse, väntar tappert till våren :P

Sofia said...

det här är väldigt likt min önskelista just nu. :) gillar speciellt väskan, funderar också på att beställa en men har inte riktigt bestämt mig än!

Clara said...

CorydKaye: Haha, vodka, vad roligt! Jag har läst nånstans att det betyder litet hallon, det är också fint!

Sofia: Jag ska massa bilder på den när den kommer, så kan du få se hur den ser ut! Den minsta storleken blev inte så farligt dyr, nästan exakt tusen kr med frakt och två bokstäver ingraverade. Det är ju en del pengar, men jag räknar med att ha den lääääänge.

PetraO said...

Jag förstår precis!

cordyKaye said...

Haha, ja det lät sötare :) Kommer inte ihåg hur mycket vodka det skulle vara för att vara en malinka, men inte så mycket antar jag eftersom själva namnet antyder nåt litet. Hade en klasskamrat som heter Misja, och de hade problem att komma ihåg det eftersom Misja är en kortform på Michail, så de kallade henne Sasha hela tiden, men det blev Misjinka efter ett tag :)

Sofia said...

åh, bilder vore toppen! misstänker att de kommer vara lika snygga fast lite charmigt slitna om 10 år och det är nog få andra väskor som kommer vara det!

Kamilla said...

TACK!

(jag är sugen på ett par gula kinaskor)

garnlek said...

Jag förstår oxå konsumtionslusten. Min har funnits länge, vilket innebär att jag hunnit samla på mig, gäller även loppisfynd.

Efwa - Medea said...

Ååh så mycket fint. Gillar klänningen jättemycket och väskan och skorna...

Sunna said...

du kan ju tänka dig min önskelista efter symässan, förresten har du sett solveigs vantbok, annars kan jag nästan garantera att det blir en sak till på din lista