Thursday, May 12, 2011

Vad ravelry egentligen betyder

Jag älskar verkligen ravelry, och jag är inne där ett par gånger i veckan och har så varit i några års tid nu (tiden går fort!). Nåt jag dock aldrig fattat är vad ordet ravelry egentligen betyder, jag har försökt översätta men inget översättningsverktyg har kunnat översätta det åt mig. Nu har dock några amerikanska vänner här lyckats reda ut det för mig!

revelry = festande (rätt ålderdomligt ord enligt amerikanerna)
ravel = repa upp, trassel

ravelry = mycket fyndig ordlek!

3 comments:

Tyg och otyg said...

Kul att få reda på! Att det hade med ordet ravel att göra hade jag räknat ut, men ordet revelry hade jag aldrig hört.

Timeout said...

Tack! Jag har också undrat vad det betyder.

Anonymous said...

Hej!
Stort tack för informationen. Har just sökt på Google och hittade länken till dig. Såå kul att få veta.
EG