Wednesday, October 5, 2011

Inlägg nr 800

Det här är mitt 800:e blogginlägg, galet! Det har hänt en del sen mitt första blogginlägg i juni 2007. Då var jag 19 år och hade precis gått ett år på Stenebyskolan. Sen dess har jag gjort slut, flyttat hemifrån, träffat Andreas, blivit sambo, skaffat katt, flyttat till Madrid och flyttat hem igen, gått tre olika utbildningar (men än så länge inte slutfört någon), jobbat med gamlingar och jobbat med second hand.
Det är också ca fyra år sedan jag stickade min första sjal. Sen dess har jag lärt mig rätt mycket om stickning! Sjalen på bilden är min andra spetssjal, den stickades 2007.

Det här är jag för fyra år sedan. Idag är jag annorlunda än jag var då, fast mer mig själv tror jag. I alla fall gladare och tryggare! Pax för att aldrig vara 19 igen!

7 comments:

kamilla said...

AMEN! Aldrig mera nitton :/

Erica Bessant said...

Kan inte mer än instämma, ALDRIG mer 19!

Sunna said...

usch ja inte tonåring igen, men visst är det kul att blicka tillbaka i sin blogg

Anonymous said...

Vilken tur för oss att du fortsatt så länge :) Tänkte tala om att nu har jag efter lång tid stickar färdigt min första tröja efter ditt mönster :)

Gila said...

Ja tonåring vill man inte bli igen...

hanna said...

grattis på 800-inläggsinlägget! :) har äääntligen fått hem semilla garn (från england blev det, heha), å börjat sticka på riga-vantarna. jag ÄLSKAR mönstret! TACK! :)

Jessica said...

Här kommer ett litet försenat grattis! Och visst är det skönt och bra att bli mer sig själv. Det är det jag gillar mest med att bli äldre.