Wednesday, June 13, 2012

Dagens tips

Det är garnrea i stan! I måndags besökte jag Karmagarn i Torslanda som ska stänga och därför har 50% rabatt på allt. Det var rätt så utplockat, men en härva vålbergagarn från Wåhlstedts fick följa med mig hem.

Igår var det dags för nästa rea, Tummelisa har 25% rabatt på allt för att göra plats för höstnyheter. 2 nystan babybamboo (ny favorit!) och Sublime (gammal favorit) blev det där.

Garn alltså, jag älskar det! Älskar att planera nya projekt eller bara klappa på en härva...  för jag föredrar härvor framför nystan faktiskt, det ger mycket mer känsla av hur garnet är tycker jag. Även om jag såklart inser det praktiska med nystan.

5 comments:

Emmas dagar said...

Härliga garner!
Du kanske har klämt på Tummelisas Onion bomull/hampa/modal!?
Hur känns det?
Jag är ute efter ett sommargarn/lingarn eller liknande.
Jag frågar runt med ingen tycks veta något om garnet...

Clara said...

Emmas dagar: ja, jag har känt och klämt lite, men har aldrig stickat i det. Fråga på Tummelisabloggen, de vet ju garanterat mer!

Emmas dagar said...

Tack!
Jag har nu fått svar från dem också.
Det skulle finnas "känselbloggar", så man kunde klappa andra bloggares garner...

Evfa/Nystverket said...

Tänkte bara säga "hej", fin blogg du har, hit kommer jag komma ofta.

Anonymous said...

Stickar du barnkläder på beställning? Maila gärna svar på jenniecaroline@live.se