Wednesday, October 24, 2012

Jag vill bara köpa

Vet inte om det är en del av det här boandet som gravida sägs drabbas av, men just nu vill jag bara köpa nya grejer till lägenheten. Jag vill att allt ska vara perfekt organiserat in i minsta lilla skåp och låda, och på riktigt får jag olustkänslor av att det är oordning. Och behovet av ett nytt större köksbord som tidigare känts som att "jaja det kan vi väl köpa någon gång i framtiden", det har helt plötsligt blivit akut och jag kan bara inte leva utan ett större köksbord! Inser att det är ett i-landsproblem, och jag inser såklart att jag mycket väl kan leva utan ett nytt köksbord, men känslan är kvar. Känslan är dessutom mycket stark, och jag tänker på det där köksbordet varenda dag, flera gånger om dagen.

Det här är vårt nuvarande köksbord. Fint på alla vis, men ett lite större där fler personer ryms hade varit skönt. Ett annat köksgolv hade för all del också varit trevligt om jag nu ändå får önska.

Och julpyntet! Det tänker jag också på varje dag. December känns plötsligt väldigt långt borta, och jag börjar fundera på exakt när det är ok att smygstarta med julpynt. Jag älskar julen, eller den mysiga delen av den med bak och julpynt.

Det känns verkligen inte vettigt att lägga jättemycket energi på att hela tiden tänka på köksbord, förvaring och julpynt. Men vad ska jag göra för att sluta?

12 comments:

ylva said...

Hihi jag känner igen mig.Det var oerhört viktigt för mig att vara "beredd"Ett köksbord är nog bra men första tiden så ammar man ju så du har nog ganska mycket tid att hitta ett fint bord där plutten ska upptäcka maten på olika sätt........

Ung Tant said...

Måste bara säga att jag älskar ditt kök.

Anonymous said...

Följ dina känslor! Det är säkert det du behöver göra just nu för att må bättre.

Clara said...

Ylva: Konstigt nog handlar det inte så mycket om bäbisen (än) utan mer om annat i lägenheten, som inte alls har med bäbisens ankomst att göra. Men det kommer nog det också!

Ung tant: Tack!

Anonym: Önskar jag kunde följa alla mina känslor men tyvärr måste nog plånboken säga stopp ibland... haha

Louise said...

Ååhh, känner igen mig. Det var likadant för mig. Och det har blivit värre sedan bebisen kom ut... Nu när jag är föräldraledig och är hemma väldigt mycket mer, ser jag allt som måste ändras/fixas/städas. Problemet är ju bara att man har mycket mindre tid och pengar att fixa saker med nu. Men på sistone har vi fått ett ryck. Ikväll har jag monterat ihop en ny stor soffa som vi får plats i allihopa. Tjoho!

Clara said...

Louise: jag tror det är just det, att vara hemma som gör att en ser allt! Eftersom jag mår så illa är jag hemma mycket mycket mer än innan = vill göra om mycket mer. Gött med stor soffa för er!

Zoo keeper said...

Ditt köksbord med stolar och kök ser helt fantastiskt varmt och inbjudande ut. Vill ha!!! Typ HEMMA! :-)))

Manduzana stickar said...

Jag vill ha ditt kök! Jag kanske borde övertala sambon om att måla ena väggen i någon fin färg :)

Annika E said...

Tja...jag vill också ha ett nytt köksbord. Jag har haft samma sedan mina barn föddes (den äldste är 11 nu) och jag funderar på att byta nu. Bordet är fullt av jack efter gafflar, spillt lim och vattenfärg...den gamla färgen lyser igenom (ja, det är ett loppisbord). På undersidan av bordet finns barnens första försök att skriva bokstäver och lite annat tecknat...

Tänk dig för innan du byter, tycker jag. Det lilla barnet kommer att gå illa åt bordet i sin upptäckarglädje så det kanske är onödigt att köpa nytt just nu?

Clara said...

Annika E: ja, värt att tänka på! Men vi behöver ett större bord, det vi har är för litet. Och det blir inget snajdigt designerbord i vilket fall, snarare ikea eller blocket :)

Reb said...

Åh vad jag känner igen mig. Är själv gravid och har aldrig riktigt innan brytt mig så mkt om heminredning och sånt. men nu. jag surfar efter tavlor, ramar, tyger till gardiner. jag organiserar garderober, jag rensar och skickar till second hand, jag putsar och jag fejar.

Boandet har verkligen slagit mig. och tillfredsställelsen efteråt - helt underbart!

Tur att man har sina stickningar.. så man har ro att sitta stilla ibland..:)

Anonymous said...

Behåll ditt gamla bord så slipper du bli stressad nær pyret børjar hacka med besticken i det.. Med en två- och en treåring i huset har jag bestæmt mig før att nya fina ting att vara rædd om får vænta.