Friday, November 16, 2012

Babymössa av restgarn


Jag gillar verkligen norska Pickles mönster, men trots det har jag knappt stickat något av dem. Kanske för att det är mycket rätstickning, och jag gillar oftast slätstickning bättre? Det här söta babysetet kunde jag i alla fall inte stå emot!

Jag hade lite Lanett liggande hemma, och med två trådar fick jag rätt stickfasthet. Typiskt nog tog det slut precis innan sko nr2 blev klar, så nu måste jag köpa mer. Är det någon mer än jag som alltid råkar ut för det när det gäller att använda upp restgarnet? Att det precis inte räcker, och i slutändan står jag där med mer garn än jag hade från början... Köper jag mer räcker det i alla fall till ett par vantar också, så har jag ett helt matchande set. 
Det är förresten väldigt svårt att fota babymössor utan en bäbis till hand. Försökte få Esther att ställa upp som modell, men hon tyckte inte det var någe vidare.

10 comments:

kråkspark said...

Om du ska sticka sockor till bebisen vill jag v erkligen rekommendera de enda sockor som sitter verkligen kvar på bebisfötter! Säger en som har haft fyra bebisar som nu är vuxna. Mönster finns på min blogg till höger.

kråkspark said...

Om du ska sticka sockor till bebisen vill jag v erkligen rekommendera de enda sockor som sitter verkligen kvar på bebisfötter! Säger en som har haft fyra bebisar som nu är vuxna. Mönster finns på min blogg till höger.

PetraO said...

Jag kanske kan ha lite orange Lanett liggandes i en låda - jag kollar imorgon!
P.S. Såg just att verifieringsordet är "nystaiti" :)

Queen of Kammebornia said...

Söööt! Både mössan och katten!

Dödergök said...

Det ska bli spännande att se vad du tycker om den där mössan när du har en bebis att prova på. Jag stickade nämligen en till M och både jag och syrran tyckte att den satt väldigt dåligt, men det kanske gällde just på hans huvud. Mössan är väldigt fin hur som helst.

Anna Martina said...

Vilken fin färg på garnet, blir nog hur fint som helst!

Clara said...

Petra: Å det vore toppen! Fast det är nog mer gult det jag har, eller gulorange? Fint verifieringsord :)

Dödergök: Jag som tänkte att formen såg ut att sitta bra! Ska bli spännande att se sen då.

Annika said...

Japp, det där händer alltid mig också. Jag har just upptäckt din blogg och gillar den verkligen, och jag måste ju säga grattis till barnet också!
(Innan min bebis kom provade jag mössor på en byst av Beethoven, det fungerade ganska bra).

GarnNilla said...

hej
har en garnaffär i skara och många kunder har just ditt problem! De kommer och ska köpa till lite garn för restgarnet tog slut just innan stickningen var klar!

grattis till babyn! Hoppas du snart slipper illamåendet och att mössan sitter som den ska!

Kram
Pernilla

Kerstin said...

Sett en fint mönster på din sida, babymössa av restgarn, skulle vilja sticka det till mitt lilla barnbarn, men jag förstår inte mönstret. Kan du översätta det åt mej?