Tuesday, September 17, 2013

Tubular cast on

Woho, jag har gjort min första tubular cast on! Det var inte så svårt som det först verkade. Jag gjorde mitt första försök precis innan middagen i förrgår vilket var minst sagt osmart, med konstant sömnbrist + extremt lågt blodsocker blev resultatet inte det bästa. Det slutade med att jag gav upp, gick in i köket för att skiva tomater, fick tomater över golvet och slutligen började gråta när jag upptäckte att hushållspappret var slut. Inte min bästa stund i livet.

Men, igår efter en andra kopp kaffe och med ett sovande barn tog jag tag i det igen. Och nu gick det galant! I lugn och ro kollade jag på olika youtube videos (fastnade för Ysoldas) och lyckades utan problem lägga upp till den tänkte mössan. Om det är värt besväret vet jag inte än, men Katlinn-StickPrick säger att det är det :).

Mössan i fråga är Green Memories som just nu är en Knit-a-long. Mitt livs första KAL faktiskt! Förutom Bohus-kalen då, men den är ju lite annorlunda på så sätt att folk hänger på lite när de vill. Här på facebook hittar du Green Memories KAL om någon mer vill hänga på!
Jag ska sticka den i färgerna som syns på bilden (allt är Magasin Duett supersoft), Calypso, Aquamarine, Dark apple, Kingfisher, Silver grey och så lite vitt. Tre av dessa hade jag hemma sen innan, så jag behövde bara göra en kompletterande beställning hos Magasin Duett.

7 comments:

ylva said...

Haha fnissade lite när jag läste om ditt första försök ....tänk vad många såna man gjort i sin dag. Färgerna ser ljuvliga ut från Magasin Duett

Efwa - Medea said...

Ysoldas klipp är bäst så du gjorde ett bra val!

KatLinn said...

Färgerna är så fina ihop!
Tycker att Tubular Cast on kommer till sin rätta först när resåren är klar, då syns det på riktigt hur rund och fin uppläggningen är.

Helga said...

Åh nej! Tur att du gav det ett försök till :P Såg på Ravelry att det finns ett Helgamönster i din nya bok :) Nästan så jag måste testa det bara för jag heter samma!

Anonymous said...

Hej!
Fick (äntligen) din och Kamillas vantbok i brevlådan idag. Ville bara säga att den är sååå fin och inspirerande! Jag som älskar halvvantar har svårt att bestämma vilka jag ska börja med :)
/Sara

Anonymous said...

Kan man tillämpa det här på allt möjligt? Såg filmen och det ser ju ut som det bara är att fortsätta sticka.. /Elisabet

Anonymous said...

Vet du hur man ska göra med storlekl på själva stickan, använder man en enda av samma storlek som man sen ska sticka med?