Sunday, September 22, 2013

Wood hollow hat



Den här hösten har jag verkligen haft dille på mössor, har redan stickat fyra stycken. Det här är egentligen den första jag stickade, dock har den inte fastnat på bild förrän på dagens morgonpromenad. Jag gillar verkligen den här mössan! Och jag älskar den första bilden på mig och Astrid, som egentligen blev till bara för att hon var så sur i sin vagn. Tanken var att hon skulle sova men det ville hon verkligen inte, och det var ju tur för bilden blev så fin!

Om ni bor i Göteborg och behöver något ställe att fota saker på, sådär som bloggande stickerskor ofta behöver, så kan jag verkligen rekommendera Keillers park (Ramberget). Inte uppe på berget med den fina utsikten, utan nere under de stora bokträden är ljuset nästan jämt fantastiskt, oavsett om solen skiner eller om det småregnar. Vi bor nära och jag fotar numera nästan allting jag stickar där :).

Mönster: Wood hollow hat. Verkligen en favorit, sitter jättebra och var otroligt rolig att sticka. Jag håller redan på med en till, vit.
Garn: Madelinetosh tosh vintage. Också det en ny kärlek! Ljuvligt garn! Och färgen Gilded är också underbar. Extra plus att det stickas med stickor 4mm, just nu gillar jag allt som kan stickas med mina Signature Needles (som jag har i 3.5mm och 4mm, recension kommer!).

5 comments:

Unknown said...

AHHH! så fint!
Jag är ju en virkerska egentligen man har senaste tiden blivit så jädrans sugen på att börja sticka. Ska ta mig i kragen och våga! Vad är det för sjal? Är det en solution sjal?

lotta n said...

Vilken underbar bild på dig och Astrid!!!

Anonymous said...

Jättefin mössa! Färgen, flätorna... Jag gillar din Green Memories också, fina färgkombinationer.

Boksskogar är så vackra. Jag älskar ljuset när solen skiner ned genom bladen på försommaren.

//Karin

Anonymous said...

Jättefin mössa! Färgen, flätorna... Jag gillar din Green Memories också, fina färgkombinationer.

Boksskogar är så vackra. Jag älskar ljuset när solen skiner ned genom bladen på försommaren.

//Karin

Manduzana stickar said...

Du passar så himla bra i gult!