Sunday, March 16, 2014

Vega som mössa - nu som mönster

Så! Nu är mössan Vega teststickad och rättad, och finns att köpa på Ravelry. Här finns den om någon är sugen på att sticka en. Perfekt vårmössa tycker jag! 

Jag tog faktiskt och stickade mig en till, en precis likadan som Elin stickade i gult och vitt. 

Nu har jag och Astrid matchande gula mössor :)

Den här är stickad i Kampes varmgula och oblekta vita, och det gick åt 32g respektive 17g. Jag är jättenöjd och har redan använt den flitigt! 

5 comments:

KatLinn said...

Fantastiskt fint mönster! Ni ser så fina ut i era matchande mössor!

Veronika said...

Så herlig lue! Jeg digger din gule versjon, den roper VÅR, og det vil jeg ha!

Emilia said...

Jättesnygga mössor!

Mys said...

Sååå fin lue! Jeg liker bloggen din veldig godt og dette mønsteret skal jeg helt klart kjøpe og prøve meg på! :)

Anonymous said...

Föll direkt! Sitter nu och stickar och känner mig jättenöjd. Stickar i ett lite tjockare garn men på tunna stickor så mössan blir lite tätare vilket passar mig perfekt. Ska försöka skicka en bild när jag är klar :-)

/Kristina