Friday, August 29, 2014

Enkla sockar


De här sockarna blev klara i Björkå och är fotograferade där, men de har inte hamnat på bloggen förrän nu. Bara superenkla tå-upp sockar stickade efter min fot och med istickad häl. Finns inte så mycket att säga om dem, mer än att jag gillar dom och att de blir bra i höst :)

Garnerna är lite blandade rester utan etiketter som jag hade liggande, så jag är lite osäker på varifrån de kommer. Tror att de färgade är från Tant Kofta, men är inte helt säker. Det grå är något vanligt, Regia eller Opal förmodligen. 

6 comments:

Virresstickning said...

Oftast är det enkla finast !

Ulla said...

Även det vanliga kan bli så fint.Gillar dem jättemycket.

Charlotte kaae said...

Så søde...

Anneli said...

Fina!

/Garnfröken

Anonymous said...

Härliga gladsockar!
Kupongen på mönster från garnkalaset gick utmärkt att använda - jag föll som en fura för Hertha ;-)
Var rädd om dig önskar kronikern...

Manduzana stickar said...

Enkla sockor med små färgklickar är så himla fint!