Sunday, November 2, 2014

Feministvantar

Jag har haft nöjet att teststicka ett par vantar år Maria Lärkäng, och vilka vantar sen! Jag verkligen älskar dom! Har funderat ganska länge på att göra ett par vantar med feminist-tema, men nu behöver jag inte det, det ultimata mönstret är redan gjort. 

Mönstret Gudrun släpptes igår och hittas här på Ravelry.
Jag gjorde lite ändringar, tex stickade jag inte resår och spetsmudd utan gjorde en kortare variant med lettisk fläta. Kanske blev de i lite kortaste laget, nästa par får nog kanske lite resår eller något mer mönster längst ner. Jag tog bort 4m på varje vante också eftersom jag stickar så löst och inte orkade gå ner mer i stickstorlek, så nu passar de mina händer perfekt.

Tack också för alla fina stärkande ord i kommentarerna och för de fina mail jag fått! Som ni nog förstår så orkar jag inte riktigt svara på allt, men det värmer verkligen mitt hjärta.

7 comments:

Veronika said...

Sykt kule votter, jeg må visst bare hive meg rundt og lære meg vottestrikking. Håper du blir frisk og får ladet batteriene =)

Charlotte kaae said...

De er så cool, klar til kvindernes kampdag 8. marts

Johanna said...

Stickar du på beställning?

Unknown said...

Wow vilka fantastiska vantar! Undra samma som föregående talare: stickar du på beställning? :)
MVH
en som låg på gränsen till IG i syslöjd

mila said...

These are really amazing mittens. I'm totally impressed... Yours Mila

Manduzana stickar said...

Dom är helt magiska!

Anna said...

Hej Clara! Så fina fina saker du gör. Du är en magisk stickare! Jag skulle vilja ge killen jag är kär i ett par sånna här vantar och undrar, finns det någon möjlighet att få köpa ett par av dig? Hör hemskt görna av dig oavsett. :)
Kram från Anna
acfrisk@gmail.com