Saturday, January 3, 2015

UFOn 2015

Jag har ju som nyårslöfte att göra klart mina UFOn i år, men jag har faktiskt inte SÅ många. Bara fyra stycken. Även om vissa av dem kommer ta rätt så lång tid...

Nr1 är Bohuströjan. Jag stickar löst och måste därför sticka på stickor 1,5mm på de enfärgade partierna och det är så jäkla tråkigt. Men jag har gjort en provlapp på en kompis stickmaskin, så förhoppningsvis blir det att jag stickar klart delar av den där på.

Nr2 är min mormorsrutefilt som inte sett dagens ljus sen jag var gravid. I år ska den bli klar! Jag har faktiskt redan virkat en del på den, så det finns goda chanser att den blir klar under våren.

Nr3 är min triangelkofta som jag stickat upp till ärmarna på när jag insåg att min stickfasthet var helt fel. Får se om jag räknar om  det hela och tar bort en del i steeken eller om jag helt sonika repar upp allt och gör något annat. Den blir fin och så, men jag känner inte för den på samma sätt som när jag la upp till den. Plus att jag kommer behöva sticka flerfärgsstickning på avigsidan, och det är astrist.

Nr4 är helt enkelt ett par vantar som snart är klara. Inte många timmars jobb kvar, ändå har de blivit liggande sen förra årets bokmässa när jag påbörjade dem.

Det här känns faktiskt görbart! Och skulle det ändå bli så att det inte blir klara så gör det ingenting, då får de väl bli klara något annat år då.

5 comments:

Anna Martina said...

Det fixar du :) Trodde att jag var klar med alla min UFOn men sen hittade jag ett bortglömt par sockar som ska få lite uppmärksamhet!

Anonymous said...

UFOn med tråkiga partier kan bli klara om man varvar med ett par timmars annan rolig stickning...läste det i en tysk sticktidning.Så har tänkt följa det i år. Varannandags stickning...Tråkig stickning dag 1...belöning rolig stickning dag 2. Och än så länge funkar det...den 4 januari 2015...:-) Kitty

Anonymous said...

Grattis till att inte ha fler UFO.n i skåpet än det verkar möjligt att få dem klara under året! Själv har jag två halvfärdiga mormorsruteplädar (två halvfärdiga istället för en helfärdig!), två koftor och en sjal på gång. Tror du inte att jag precis innan årsskiftet ändå kom på att jag nog behöver en sjal till ;). Ewa

Oslofru said...

Så mycket fint, god fortsättning :)

Linnéa said...

Ser framemot att få se resultatet av dessa UFOn :)