Thursday, March 5, 2015

Knitter 4-life

Yes äntligen har jag gaddat mig! Den här tatueringen har varit planerad länge, första gången jag bloggade skissen var 2011! Det som tillslut tog längst tid var att bestämma mig för vilken tatuerare jag skulle välja, så svårt. Tillslut valde jag Arti-Om, en kompis kompis som jag inte kan se har gjort en enda tatuering som jag inte gillar.
Så nu är jag knitter 4-life vilket jag i och för sig var innan också, men nu är det synligt även på utsidan! Jag är så nöjd och går hela tiden och tittar ner på min arm, lite lätt vindögd (det är svårt att kolla på insidan av sin egen arm faktiskt).

Och ja ont gjorde det, särskilt upp mot armhålan! Men faktiskt mindre ont än jag föreställt mig och med lite andningsövningar (bra att jag får nytta av den där svindyra profylaxkursen) gick det jättebra. Som extremt rastlös tyckte jag nästan det var jobbigare att ligga still i tre timmar och stirra upp taket, det var värre än smärtan! Nästa gång ska jag tatuera benet eller foten så att jag kan sticka samtidigt :P

14 comments:

Lillbatting said...

Roligt med en så personlig (och fin) tatuering! Man kan ju inte säga att du inte tänkt igenom det ordentligt. ;)

Johanna said...

Åh vad fin! Går själv och försöker planera min nästa tatuering som helt klart också kommer vara stickrelaterad! Nu blir man ju helt klart sugen på att få det gjort så snart som möjligt ;)

Jenny / Ekomamma i stan said...

Superfin!

Astrid - handarbete, barn och åsikter said...

Men åh! Nu blev jag sugen på en virknål någonstans... :D Har redan tänkt att ha stjärnorna i jungfruns stjärntecken i nacken en dag. MEn en virknål vore kul att hitta någon bra plats för. Nu blev jag superinspirerad!

Susanna Martelin said...

Supersnygg!

Anonymous said...

Oj, vilken fin tatuering!

Anonymous said...

Även tant Kitty tycker den är ursnygg o väldigt fint gjord. Kitty

Wolkenjägerin said...

Love it!

Jo said...

Den är verkligen jättesnygg. Och cool! Tummen upp! :)

Julia said...

Å vad himla himla fin den är!

Dödergök said...

Svin cool!

jennie said...

ÅH! Så fantastiskt, fantastiskt fin!!

aliciasivert.se said...

Alltså den är så snygg! Heeelt fulländad! Väldigt fin formgivning i sig och sen gillar jag den bläcksvarta skuggningen. Läckert!

Manduzana stickar said...

Så snygg!