Thursday, May 21, 2015

Hantverksbyten


På senaste tiden har jag gjort flera helt fantastiska hantverksbyten. Ett av dessa byten är den här vråltjusiga väskan från Onni design

Tyget är mitt eget som jag fick av min mormor när vi besökte Jobs handtryck i Dalarna för tre år sedan. Sen dess har det legat i ett skåp eftersom jag inte vågat klippa i det, det väntade helt enkelt på det här perfekta tillfället. Förgätmigej och violer är några av de finaste blommorna jag vet och jag blir glad varje gång jag ser väskan!

Massor med bra fack inuti! 

Sen har jag precis gjort ett byte till med Johanna som gjort egna nålar och dessutom ett fantastiskt nålhus att förvara dem i. Känner mig så rik som får omge mig med så här vackra handgjorda föremål! Det är verkligen behövligt i en vardag som är rätt grå för tillfället, som ni ju vet.

4 comments:

Jennie said...

Åh! Jättefina, både väskan och nålarna/nålförvaringen! Älskar hantverk och hantverksbyten. <3

Calla said...

Tänk att nån mer än jag gillar just violer (styvmorsvioler) och förgämigej. :) De är "enkla" men ändå så fina.

Anonymous said...

Jättefint hantverk. Vackert. Men tänk att lycka heter onni på finska..hoppas väskanr ger dig många lyckliga dagar framöver. Jag lovar dig att även om det är grått just nu så blir det bättre...själen behöver tid att läka ochhitta sig själv. Kram Kitty

Elisabet:) said...

Så vackra saker. Något att bli glad över. Handgjort, välgjort med en särskild tanke - det kan aldrig bli fel!