Thursday, July 2, 2015

Dödergök-bonanza

Jag håller på och planera mina "åka till Norrköping"-stickningar och det är en underdrift att säga att de är inspirerade av Dödergök. Planen är nämligen en Glittertind i egenfärgat (läs sönderfärgat, jag sköljde för kallt för snabbt så det tovade sig lite) grönt garn och ett par Anna-sockar som Manduzana färgat garn till. Är så glad att jag hann köpa ett garnkit innan de tog slut!
Plus att mina två (!) Hollys ska följa med också såklart. Och kanske en Pomme de pin om jag hinner lägga upp till den. Tänker alltid att jag ska sticka så oerhört mycket men så blir det ju aldrig (4-5 stickningar för 10-12 dagar är kanske lite överdrivet?). Men hellre för många än att stå där sticklös! Ve och fasa!

Sydde en liten stickväska av överblivet tyg från Astrids väska också. Den är tänkt att ha över armen så att jag kan sticka på lekplatser, får se hur det går med det i praktiken. Använde en mall som heter Crochet on the go bag men följde inte direkt beskrivningen eftersom jag inte ville ha några synliga sömmar på insidan, freestylade lite istället.

6 comments:

Henrietta said...

Fin väska! Påminner lite om dagisväskan som många har sytt.
Himla praktisk jag måste nog sy en just för att ha på armen, tack för tipset :)
//Henrietta

Gerds Stickkorg said...

Alltid bra med många stickningar i packningen, man vet ju aldrig vad som händer och så finns det ju att variera med.

Dödergök said...

En sån jäkla ära alltså! Ska bli jättekul att se din Glittertid sen, grönt är ju aldrig fel liksom. :-) Hoppas att ni får lugna och härliga dagar med mycket vila och stickning!

Anonymous said...

Det är så roligt att läsa om hur du planerar alla dina stick-projket innan du ska iväg någonstans. Det får mig att känna mig lite mindre textil-nördig (eller kanske hellre - det får mig att inse att det finns flera textil-nördar ... ;) ) Ska själv snart på semester och planerar för fullt. Försökte provsticka framför Sommar med Ernst, gick inte så bra.

Camilla said...

Jag har med mig fem stickningar och jag ska vara borta tills den 11 eller 13. Lika bra att ha många med sig ifall man fastnar.

Camilla said...

Jag har med mig fem stickningar och jag ska vara borta tills den 11 eller 13. Lika bra att ha många med sig ifall man fastnar.