Monday, January 18, 2016

Vinterhelg






Vilken härlig vinterhelg det varit i Göteborg! Snö, Femton minus och strålande solsken. Vi kunde inte låta bli att ta med stora kameran ut i pulkabacken.

Astrid har massor med hemstickat på sig, men tråkigt nog syns de ju inte under de andra ytterplaggen. Inte ens en stickad mössa, de är inte vindtäta nog för Göteborgs isvindar. Jag måste komma på något fiffigt sätt att fodra dom på. Oavsett är jag nöjd med att hon faktiskt har både vantar och mössa (och skor!) det trodde jag inte för ett år sen.
Själv hade jag så mycket ylle på mig att jag svettades, trots kylan. Ull är bäst!

3 comments:

Ina said...

Jag har fodrat stickade yllemössor, till barn och barnbarn, med tunn bomullstrikå. Det har fungerat bra i Majorna.

Anonymous said...

Om man valkar stickat i maskin blir det mer vindtätt, men frågan är om det är nog för förhållandena i Göteborg...

Manduzana stickar said...

Så mysiga bilder!