Sunday, June 26, 2016

Farmors favorit

Jag har stickat klart Grannys favorite till Astrid, men det blir inte så många chanser att ta kort på den när det är så jäkla varmt varje dag (jo jag klagar, jag gillar inte värme och klagar inte när det är kallt så jag får klaga när det är varmt. Fattar inte varför så många säger att man inte får klaga på värme?). Den här bilden tog jag en hyffsat sval kväll på närmsta lekplatsen och här syns i alla fall koftan ganska bra. Förhoppningsvis kan jag ta bättre bilder när det blir kallare.

Ett nystan wollmeise DK var vad jag hade så jag stickade så långt som det räckte. Alltså verkligen precis så långt som det räckte, hade inte många cm garn kvar när tröjan var klar. Jag gjorde knappar hela vägen ner och skippade a-linje formen, och så gjorde jag resår i slutet på ärmarna för att det är så mycket mer praktiskt på barnplagg. Och praktiskt går alltid före fint när det gäller kläder till barn.

No comments: