Wednesday, August 24, 2016

ClaraSofia saltflinga och andra sockor, och lite tyg

 Kolla så fint! Jag är så otroligt hedrad över att fått ett par sockor i Anna aka Tant Ulltuss sockbok uppkallade efter mig! Och dessutom har jag fått ett kit av Tant Kofta för att kunna sticka dem. Blir helt varm av detta! Längtar efter att se boken nu, jag ska få ett recensionsexemplar snart så då kan jag skriva mer. Men som ni förstår är mina förväntningar höga :).

Sen är det syfestivalen i Göteborg den här veckan, lämpligt nog lagom till min födelsedag. Men jag har fått tyg i brevlådan också. Tyger som köps hela vägen från Japan tar ju lite tid på sig att komma hit (den här gången betalade jag tull och moms och allt sånt också, då tar det extra tid) så mitt tyglager kommer vara väl påfyllt. Den här ljuvliga högen på bilden kommer från Miss Matatabi och består nästan bara av Double Gauze, en av mina favorittyger för kläder som tyvärr inte verkar säljas i Sverige. Tycker att någon svensk tygaffär ska börja sälja det faktiskt!

1 comment:

Anonymous said...

Vad betyder double gaze? Jag tycker det är så svårt att förstå tygs egenskaper utan att ta på det.

Är jättenyfiken på boken! Ska bli roligt att se hur sockorna som är uppkallade efter dig ser ut. :)