Monday, August 1, 2016

I Småland



Vi fortsatte smålandssemestern med att åka till min bror i Rottne. Där finns det fält, får och annat som mitt lilla asfaltsbarn behöver få uppleva. I byn min pappa bor i finns tex ingen lekplats. Jag försökte förklara för Astrid att när jag var barn och bodde där så lekte vi i skogen. Det gick inte hem hos henne, vi åkte 1,5 mil för att hon skulle få leka av sig på en lekplats istället... Men i Rottne hos kusinerna fanns förutom får också rutschkana och studsmatta, vilken tur!

6 comments:

Ine said...

Så utrolig fine bilder! <3

Malin / www.aargang73.dk said...

En bild säger mer än 1000 ord...

anneliten said...

Så himla gulliga (tuffa) kläder hon har din dotter! Jag gissar att du sytt? Bästa stället att hitta barntyger som är lite tuffare? Har surrogatbarnbarn att sy till.

Clara said...

Anneliten: Tack! Jag syr nästan alla kläder till Astrid, men just de här kläderna på bilderna är faktiskt från Lindex rea :P. Astrid är inne i en fas där hon bara vill vara bäbis med kläder som sitter ihop och nu under sommaren hann jag inte sy så det fick bli köpe. Annars kan jag varmt rekommendera Rosa Huset, de har massor med snygga och coola tyger. Strömming design är ett mindre företag som också har mycket fint.

anneliten said...

Tusen tack! Rosa huset är ju helt underbart! Har inte hunnit med Strömming ännu... Men ska snart.

Paula said...

Oj, jag har läst din blogg till och från länge (läste nu om sjukskrivningen, usch, vad jobbigt.
Men jag hoppade till när jag läste om Rottne här, vi bodde där -99 till nov -15.
Så jag gissar; Kvarnabacken eller ute vid Löpanäs?
Fina bilder!