Thursday, October 27, 2016

Kaktusklänning

Jag har sytt en klänning till Astrid, och som vanligt är det ett rätt onödigt projekt som bara är för att jag tycker att det är roligt (och det är ändå billigare än terapi). När jag såg mönstret Top Knot dress and romper så visste jag direkt att jag ville sy den. Fin + bekväm liksom! Först sydde jag en romper variant eftersom det är det enda Astrid velat ha hela sommaren, men såklart vägrade hon prova den, så jag sydde en klänning också. Och det är visst bara klänningen som fastnat på bild.

Astrid har velat prova den, faktiskt gillar hon den jättemycket trots att den är STOR. Jag sydde storlek 4 år eftersom Astrid är rätt lång för sin ålder (hon är 3 1/2 nu) men den kommer nog snarare vara lagom när hon är 4 1/2. Nåja, bättre för stor än för liten.
Tyget är Double Gauze från Miss Matatabi som jag störtförälskade mig i mönstret på. Är kaktus det nya räv/mustasch? Tycker jag ser kaktusar överallt nuförtiden.

2 comments:

Tyg och otyg said...

Så söt klänning! Och jag tror definitivt att kaktusar är den nya ugglan/räven/ananasen/mustaschen, tycker också att de dyker upp på allt möjligt. :)

Gabriela said...

I love your Top Knot and the fabric is amazing! Thank you!