Tuesday, October 4, 2016

#tantulltussockor - recension

Som jag längtat efter den här boken! Jag har följt Anna på instagram i flera år (hon heter tantulltuss där) och älskat hennes känsla för färg och form. Hon har verkligen en fantastisk förmåga att förvandla sin vardagsinspiration till formsäkra mönster. I den här boken får vi ta del av 27 mönster på flerfärgsstickade sockor. Det finns också en rätt stor teknikdel där alla moment i sockorna beskrivs grundligt i både text och bild.

Den här recensionen kan omöjligt vara objektiv, ett par sockar i boken har nämligen fått namn efter mig! Och ni ser ju så fina, plus den texten till.

Utav mönstren i boken är dessa mina favoriter och jag har faktiskt redan stickat klart den ena sockan i paret. Utifrån det kan jag säga att jag tycker beskrivningen är lätt att följa, visst det är lite bökigt att bläddra bakåt för hälens beskrivning men jag har full förståelse för att det inte finns utrymme att beskriva samma häl flera gånger i boken. 

Och de här är jag himla sugen på. 

Finns det något negativt att säga då? Det enda jag kan komma på är att jag saknar några av mina favoritsockor som jag sett på instagram, men å andra sidan är det ju omöjligt att få med alla sockor. I övrigt har jag bara gott att säga om denna karamell till bok! Köp den eller låna den säger jag bara! Och om inte ert bibliotek ha den så ge den som inköpsförslag, det har jag gjort med flera stickböcker (jag lånar nästan alltid böcker innan jag köper). 

No comments: