Monday, April 3, 2017

Morgonrock

Gäsp! Alltså såna trötta veckor jag har haft. Förkylning, ställa om klockan och dessutom har jag börjat arbetsträna två dagar i veckan. På ett roligt ställe, men satan så trött jag blir. Passar ju extra bra just då att jag har sytt mig en morgonrock! Tidigare har jag haft en som jag fått på ett asiatiskt spa för kanske 9 år sen (!) och den behövde bytas ut. 

 Jag gillar tunna morgonrockar, vi har en varm lägenhet och jag är väldigt varm av mig. Så jag valde ett double gauze tyg som jag hade liggande hemma, förmodligen köpt från Miss Matatabi. Det räckte bara till en kort variant men det får duga.

Mönstret är Tokyo Jacket som egentligen är en kort jacka i kimonostil. Jag förlängde den (minns inte hur långt men kanske 40-50cm?), gjorde annorlunda fickor och la till ett skärp. Tycker den funkar bra som morgonrock, men egentligen skulle den kanske göra sig ännu bättre i ett glansigt tyg. Mmmm tänk lyxmorgonrock i siden! Skulle inte alls passa in i mitt liv men kanske någon gång i framtiden!

2 comments:

Christine said...

Alltså mattan! Så fin. Vart är den ifrån? Älskar morgonrocken med och blir så i inspirerad att börja sy av dina inlägg men har inte riktigt kommit över tröskeln än.

Clara said...

Tack! Den har vi fått från min sambo Andreas mormor, så den är tyvärr gammal (gissar 50-tal) och går inte att få tag på. Jag älskar den, är så glad att vi fått den!