Monday, August 7, 2017

Sova med stil


 De senaste fyra veckorna har jag faktiskt inte sytt ett stygn, och knappt stickat något heller. Så blir det visst under semestern för min del, orken finns inte. Men i juni sydde jag dessa pyjamasshorts som inte hamnat på bloggen förrän nu.

Mönstret är Carolyn Pajamas och min plan var från början att sy en hel pyjamas, fast med shorts då. Tycker såna klassiska, helst blårandiga pyjamasar är så fina! Meeen så tänkte jag efter vad jag helst sover i och det är faktiskt inte vävd överdel, hur fint det än är. Trikålinne är mer min kopp te. Så istället för vävd överdel blev det grå linnen i viskosjersey. Superbekvämt. Och ja de är lite skrynkliga på bilden för har redan sovit i dem när jag fotade. 

Tyget är ett tunt smalrandigt tyg från Stoff och Stil, på bilden syns knappt ränderna men de finns där. 

Sen kom jag på att jag hade lite överblivet Liberty tyg som skulle passa perfekt som ett par sov/slapp-shorts. Så jag sydde ett par såna också. Nu kan jag verkligen sova med stil!

2 comments:

Silvia said...

Very cute! And perfect timing, I was just thinking about making a summery PJ set and although I own this pattern, have totally forgot about it!

Unknown said...

ziemlich