Monday, January 8, 2018

Var är sticklusten?

Det är så konstigt just nu, jag har liksom NOLL lust att sticka? Sticklusten kommer och går i perioder för mig, men även när lusten är låg så har jag ändå för det mesta en stickning i händerna någon gång under dagen, tex om jag tittar på tv. Men nu har jag till och med sett på tv (ja inte tv tv då utan netflix osv) utan att sticka!? Jaja, så är det, jag räknar med att den kommer tillbaka så småningom. Och ändå ganska mysigt att för en gång skull sitta nära Andreas när vi ser på serier tillsammans, annars kräver jag ju alltid ett "stickutrymme" runt mig :).

Grejer jag vill göra just nu är att sy, fotografera och träna. Tre roliga grejer, känns skönt att efter den här hösten och vintern som varit helt förjävliga ändå ha lust att göra någonting!

Bild helt utan relation till inlägget, bara för att jag tycker den är fin. Tagen på en promenad på Amundön igår. Ser idylliskt ut men skenet bedrar - hela familjen hade sovit oerhört dåligt och sekunden efter denna bild togs välte Astrid ut sin varma choklad = katastrof.

No comments: