Friday, May 18, 2018

Ume

Efter förra misslyckade skjortklänningen till Astrid (den blev aldrig använd) har jag lärt mig vilken typ av skjortklänning hon vill ha. Vidd i kjolen ska det vara! Så jag gjorde ett nytt försök med mönstret Ume från Straight Grain och den blev godkänd! 

Av någon anledning jag inte riktigt förstår just nu valde jag storlek 7år. Astrid är 5år. Den är skitstor. Jaja, bättre att den är för stor än för liten men storlek 6år hade räckt gott och väl att växa i denna sommaren.  

Tyget är samma som till en av mina Kalle-skjortor. Det är en tunn viskos från Stoff och Stil som är ljuvlig att ha på sig men fruktansvärd att sy i. Om jag säger såhär, prickarna är inte helt trådraka... 

Mönster: Ume från Straight Grain patterns
Storlek: 7år, Astrid är 5år
Ändringar: inga 
Tyg: vävd viskos från Stoff och Stil

1 comment:

Emma Lind said...

Hej! tack för en jätte fint hemsida! Jag syr från båda svenska och engelskt/amerikanska sidor/mönster men har inte set många som du har på sidan. Så mycket att uförska! Tack igen!
-Emma